Till förstasidan
Om Saabforum...
 
 
« Avsluta
| Textvy | Rubrikvy | Nytt meddelande | Sök | Hjälp |
Visar meddelande 201 - 210 av 250
«  - [21 22 23 24 25+ » Scrolla längst ner på denna sida
Sv: Slitvarnarkontakt - hur ser jag det (svar på "Sv: Slitvarnarkontakt - hur ser jag det" av Anders)
Tack Anders!

Då kan jag ju lika gärna handla något på Biltema och sätta på :-)

Bilen blir nog kvar trots hustruns gnöl om att vi har för många bilar. Hur det än är så är Saab alltid en Saab (kör Mazda CX-5 sedan juli 18, en mindre rolig upplevelse).

Med vänlig hälsning och ett stort tack!
Håkan
 
Håkan Abrahamsson, 2019-06-04 17:06, [810ce...d5ea1]   Skriv ett svar till detta meddelande Visa alla meddelanden in denna tråd
Sv: Slitvarnarkontakt - hur ser jag det (svar på "Slitvarnarkontakt - hur ser jag det" av Håkan Abrahamsson)
Det har aldrig funnits elektrisk slitagevarning på SAAB!
Däremot sitter det ett litet metallbleck på ytterklossen som går emot skivan så att det gnisslar strax innan belägget är utslitet.
Anders
 
Anders, 2019-06-04 01:21, [d11fd...feb87]   Skriv ett svar till detta meddelande Visa alla meddelanden in denna tråd
Sv: Öka markfrigång saab 9-3 SC 2007 (svar på "Öka markfrigång saab 9-3 SC 2007" av Göran Örnfjäll)
Det bör de göra.
Anders
 
Anders, 2019-06-04 01:19, [d11fd...feb87]   Skriv ett svar till detta meddelande Visa alla meddelanden in denna tråd
Öka markfrigång saab 9-3 SC 2007
Passar fjäderben stätdämpare fjädrar från en saab 9-3X på en 9-3 07a?
 
Göran Örnfjäll, 2019-06-03 21:06, [08b92...5a0ce]   Skriv ett svar till detta meddelande Visa alla meddelanden in denna tråd
Sv: Urladdat batteri - kommer inte in i bilen (svar på "Urladdat batteri - kommer inte in i bilen" av Christer)
Hej Har du fått upp huven?
I annat fall kan du ta en kraftig ståltråd, 50 cm. Böj en krok i ena ändan och för in den c:a 35 cm från höger sidan (framifrån sett) i springan mellan huven och chassit. För in den rakt i jämnhöjd med bakre änden på lyktglaset. Sedan är det bara att fiska och få tag i huvlåsbygeln.
Fick själv tipset av en okänd biltjuv som lyckades öppna huven. Otur för honom så var huven larmad.
 
Owe H, 2019-06-03 18:26, [3d733...11811]   Skriv ett svar till detta meddelande Visa alla meddelanden in denna tråd
Sv: Pressade motor för hårt (svar på "Sv: Pressade motor för hårt" av Magnus)
Skall bli intressant att få svaret på. Sett mycket hända som kan ge dina symptomen inkusiva kamkedja som kuggat över en kugg.

Hade en liknande historia med en fabriksny MG som jag testkörde 1973, den stannade med en smäll som din motor gjorde. Felsökte och bränslepumpen var död så jag beställde en ny och rullade ut bilen, förgasarsmällen berodde på att bensinen tog slut så det blev för magert.

När pumpen kom in så hämtade vi in bilen och jag bytte pump, bilen startade ändå inte! Uppkopplad mot Sun test utrustning var allt ok motorn startade bara inte. Kliade mig i huvudet tills jag upptäckte att en plugg i ena änden på insugsröret fattades, hade blåsts bort av smällen i förgasarna. Syntes dåligt då allt var svartmålat... Oväntat följdfel!
 
HSE, 2019-06-03 15:22, [e68de...c3089]   Skriv ett svar till detta meddelande Visa alla meddelanden in denna tråd
Sv: Pressade motor för hårt (svar på "Sv: Pressade motor för hårt" av Jörgen)
Tack, ska kolla även det! Kommer lämna in bilen på saabverkstad. Återkommer när dom hittat felet.
Mvh Magnus
 
Magnus, 2019-06-03 09:28, [1669b...1d4ab]   Skriv ett svar till detta meddelande Visa alla meddelanden in denna tråd
Sv: Pressade motor för hårt (svar på "Sv: Pressade motor för hårt" av Magnus)
Kolla även laddlufftröret från spjällhuset och även slangarna på laddlufftkylaren.
Mvh
Jörgen
 
Jörgen, 2019-06-03 06:31, [beceb...64897]   Skriv ett svar till detta meddelande Visa alla meddelanden in denna tråd
Slitvarnarkontakt - hur ser jag det
Hej,

Har en Saab 9-5 Sportcombi 2008, Vector Active med Hirch Performance som stått still utomhus hela vintern. När jag var på verkstaden och satte på sommardäcken igår informerade "bytaren" om att jag borde byta bromsbelägg då dessa blivit dåliga under vintern (pga att bilen inte använts sedan i augusti 2018).

Nu tittar jag på bildelaronline24 och ser att det inte är helt lätt att välja rätt bromsbelägg. Det finns bromsbelägg med slitvarnarkontakt, förberedd för slitvarnarkontakt och belägg utan slitvarnarkontakt.

Hur ser jag vad det är som sitter på bilen? Någon som kan ge mig ett bra tips?

Den ska besiktigas på fredag så det skulle ju vara bra om jag kunde byta beläggen innan dess. Den ska eventuellt även säljas och då vill jag ju sälja en bil i bra skick till en "Saabälskare" :-)

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning Håkan
 
Håkan Abrahamsson, 2019-06-02 15:03, [17553...e0a2d]   Skriv ett svar till detta meddelande Visa alla meddelanden in denna tråd
Sv: Pressade motor för hårt (svar på "Sv: Pressade motor för hårt" av Johan Nielsen)
OK! Tack, ska kolla!
 
Magnus, 2019-06-01 21:42, [16db7...98672]   Skriv ett svar till detta meddelande Visa alla meddelanden in denna tråd
«  - [21 22 23 24 25+ »